Sâmbătă, 14 mai 2016, în Catedrală noastră, a avut loc adorația cu ocazia Rusaliilor pregătită și condusă de către tineri. În cadrul acestui timp de rugăciune, s-a meditat asupra celor 7 simboluri ale Duhului Sfânt care apar în Biblie. Acestea sunt:
Porumbelul – simbolul nevinovăției, blândeții, al bunătății, al curăției și al păcii. Porumbelul este fără răutate și Domnul Isus ne îndeamnă să fim și noi la fel. Duhul Sfânt rodește în viața copiilor lui Dumnezeu numai blândețe.“Orice amărăciune, orice iuțime, orice mânie, orice strigare, orice clevetire și orice fel de răutate să piară din mijlocul vostru”.– ne îndeamnă apostolul Paul.
Vântul – simbolizează puterea regeneratoare, înnoitoare a Duhului Sfânt, arătând câteva moduri de a acționa. Domnul Isus a zis: “Vântul suflă încotro vrea și-i auzi vuietul; dar nu știi de unde vine, nici încotro merge. Tot așa este cu oricine este născut din Duhul”.
Focul – simbolul căldurii. Focul Duhului ne ajută să fim o lumină în lume. Un foc aprins luminează noaptea cea mai mare.
Apa – spală, purifică, înviorează. Duhul Sfânt mai este și roua de sus. Roua Duhului Sfânt îi ajută pe creştini să nu-și piardă vlaga duhovnicească, să fie verzi și în timpul arșiței și să răspândească totdeauna mireasma Evangheliei.
Uleiul – În Vechiul Testament erau unși preoții, profeții, regii și diferite obiecte din cort. Primul scop era acela de a demonstra că o persoană este pusă deoparte pentru Dumnezeu și al doilea era să simbolizeze înzestrarea cu Duhul Sfânt pentru slujire. Prin “ungere” e simbolizată prezența specială a Duhului Sfânt în viața și lucrarea credincioșilor.
Pecetea – reprezintă primirea Duhului Sfânt, drept asigurare că sunt moștenitori ai Împărăției lui Dumnezeu. Pecetluirea Duhului Sfânt arată că s-a încheiat o înțelegere, siguranța de a fi ocrotiți de Domnul, dar și autenticitatea că suntem ai Domnului.
Arvuna – înseamnă un lucru primit înainte: o parte dintr-un lucru, drept garanție că la un timp anumit se va da și restul. Primirea Duhului Sfânt de către un credincios determină nu numai siguranță mântuirii, ci și obținerea, ca avans, a unei părți din bucuriile cerului.
În ce-a doua parte a adorației ne-am rugat Sfântul Rozariu în 12 limbi: română, engleză, franceză, ewe (Togo), italiană, poloneză, arabă, flamandă, spaniolă, rusă, swahili şi latină.
Cântecele au fost acompaniate de mai multe instrumente muzicale (orgă, chitară, nai, flaut, tobe). Tinerii instrumentişti au reusit să creeze o atmosferă plăcută de reculegere şi meditaţie.
Mulțumim Domnului pentru darul ce ni l-a oferit de a fi împreună și de a ne ruga. Îl rugăm să reverse în continuare harurile de care avem nevoie pentru a putea face voința Sa.
Simona Dămătărc, AC Iaşi centru